言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

モノグラフ小学生ナウ 学校体験,1993

https://jdcat.jsps.go.jp/records/44417
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44417
93dadb19-9ba6-4400-9016-e121c4099d48
Item type Harvesting DDI(1)
公開日 2024-12-30
タイトル
タイトル モノグラフ小学生ナウ 学校体験,1993
Monograph/Elementary School Students Now: School Experience, 1993
作成者 福武書店(現,ベネッセコーポレーション)

× 福武書店(現,ベネッセコーポレーション)

ja 福武書店(現,ベネッセコーポレーション)

en Fukutake Shoten (now Benesse Corporation)

Search repository
配布者 SSJ データアーカイブ
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/
配布者 SSJDA
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/
編集者 SSJデータアーカイブ
SSJDA
所蔵者・寄託者 ベネッセ教育総合研究所
Benesse Educational Research and Development Institute
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a141
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a141
アクセス権 制約付きアクセス
restricted access
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/
概要 子どもたちの生活の中心を占めるのは学校生活である。学校では学習活動をはじめ,遠足・運動会・修学旅行などの行事や,教師や友だちとの人間的なふれあいの中で,子どもたちにさまざまな体験を与えている。こうした学校で行われる活動は,それぞれの目的をもって計画実践がなされるが,子どもたちが受けとめてはじめて意味をもつものである。

 そこで,子どもたちが学校での活動を通して,その体験をどう受けとめ,何を学び,またそれが,どんな成長に役立っているのかを,もう一度問い直そうとしたのが本調査の目的である。

 そこで今回は,子ども調査と母親調査を試み,両面から学校体験が子どもたちの成長発達に果たす役割を明らかにしようとしたものである。ただし,ここに収録のものは子ども調査のみである。
School is at the center of children's lives. At school, children are given a variety of experiences through learning activities and events such as field trips, athletic meets, and school trips, as well as through interpersonal interaction with teachers and peers. These school activities are planned and carried out with a specific purpose, but they are only meaningful when the children accept them.

 Therefore, the purpose of this study was to reexamine how children perceive their school experiences, what they learn from them, and what kind of growth and development school experiences help children achieve.

This survey attempted to clarify the role of school experiences in children's growth and development from two perspectives (i.e., children’s and their mothers’) by conducting a survey of children as well as a survey of their mothers. However, only the children's survey is included in this report.
対象時期 1993 - 1993
調査日 1993/07/01 - 1993/07/01
母集団 東京・千葉の公立中学校1年生
First-year students at public junior high schools in Tokyo and Chiba
観察単位 個人
Individual
回収率 サンプル数 1,771人(男子 887人,女子 884人)
A sample of 1,771 (887 boys and 884 girls)
データタイプ 量的調査: ミクロデータ
quantitative research: micro data
データの言語 jpn
バージョン情報 1
バージョン情報更新日 2006-09-08
整理番号 a141
ID付与機関 SSJデータアーカイブ
整理番号 10.34500/SSJDA.a141
ID付与機関 DOI
整理番号 a141
ID付与機関 SSJDA
引用上の注意 〔二次分析〕に当たり、東京大学社会科学研究所附属社会調査・データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから〔「モノグラフ小学生ナウ 学校体験,1993」(ベネッセコーポレーション)〕の個票データの提供を受けました。The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: School Experience, 1993 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives,Institute of Social Science, The University of Tokyo.
引用上の注意 When publishing the results of the secondary analysis of SSJDA dataset(s), I shall acknowledge the data source by citing as follows: The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: School Experience, 1993 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo.Note: When publishing the results of the analysis of JGSS dataset(s), I shall acknowledge the data source by copying and pasting the citation found in the "Readme" file included with my dataset(s).
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a141
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a141
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-22 02:57:23.243381
Show All versions

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3

Change consent settings


Powered by WEKO3

Change consent settings