言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

モノグラフ小学生ナウ 学級担任と子どもたち,1994

https://jdcat.jsps.go.jp/records/44423
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44423
f6ae0114-28b7-4c8b-9d6e-8a81af580d3f
公開日 2025-10-14
タイトル
タイトル モノグラフ小学生ナウ 学級担任と子どもたち,1994
Monograph/Elementary School Students Now: Homeroom Teachers and Children, 1994
作成者 ベネッセコーポレーション

× ベネッセコーポレーション

ja ベネッセコーポレーション

en Benesse Corporation

Search repository
配布者 SSJ データアーカイブ
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/
配布者 SSJDA
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/
編集者 SSJデータアーカイブ
SSJDA
所蔵者・寄託者 ベネッセ教育総合研究所
Benesse Educational Research and Development Institute
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a148
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a148
アクセス権 制約付きアクセス
restricted access
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/
概要 登校した子どもは大半の時間を学級の中で送る。それだけに子どもたちの人間形成に学級担任の与える影響は大きい。そこで本調査は,子どもたちと担任の先生との人間関係を中心に調査・分析し,子どもにとって望ましい担任像とはどのようなものであるか探ることを目的として実施された。調査は子どもとその担任との双方になされた。子ども調査の主な内容は,担任との接触,担任イメージ,担任への信頼,担任への満足,クラスへの満足,自己像など。担任調査の主な内容は子どもとの接触の仕方,どんな先生と思われているか,自己評価など。
Children spend most of the school day in a classroom. Therefore, teachers have a significant impact on children's personal development. The purpose of this study was to investigate and analyze the personal relationships between children and their homeroom teachers and identify the characteristics of a desirable type of homeroom teacher, considering teachers’ considerable influence on their students. To achieve these research goals, both students and their homeroom teachers were surveyed. The main content of the student survey was as follows: contact with the homeroom teacher, perceptions of the homeroom teacher, trust in the homeroom teacher, satisfaction with the homeroom teacher, satisfaction with the class, and self-image. The main content of the teacher survey was as follows: contact with students, self-classification of teacher type, and self-evaluation.
対象時期 1994 - 1994
調査日 1994/07/01 - 1994/07/01
母集団 東京・千葉・仙台・富山の小学校4・5・6年生の56クラスの児童とその担任
Children and their homeroom teachers in 56 fourth-, fifth-, and sixth-year elementary school classes in Tokyo, Chiba, Sendai, and Toyama
観察単位 個人
Individual
回収率 [子ども調査]サンプル数 1,777名(56クラスの児童)[担任調査]サンプル数56名
[Student survey] A sample of: 1,777 (children in 56 classes)
[Homeroom teacher survey] A sample of: 56 homeroom teachers
データタイプ 量的調査: ミクロデータ
quantitative research: micro data
データの言語 jpn
バージョン情報 1
バージョン情報更新日 2004-05-27
整理番号 a148
ID付与機関 SSJデータアーカイブ
整理番号 10.34500/SSJDA.a148
ID付与機関 DOI
整理番号 a148
ID付与機関 SSJDA
引用上の注意 二次分析にあたり、東京大学社会科学研究所附属社会調査データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから「モノグラフ小学生ナウ 学級担任と子どもたち,1994」(ベネッセコーポレーション)の個票データの提供を受けました。https://doi.org/10.34500/SSJDA.a148
引用上の注意 The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: Homeroom Teachers and Children, 1994, (Benesse Corporation)" was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo. https://doi.org/10.34500/SSJDA.a148
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a148
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a148
対象地域 千葉県, 宮城県
chiba, miyagi
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-22 02:57:34.105432
Show All versions

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3

Change consent settings


Powered by WEKO3

Change consent settings