言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

モノグラフ小学生ナウ 「学級の荒れ」をどうとらえるか-教師調査から-,1999

https://jdcat.jsps.go.jp/records/44432
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44432
fce32f3c-efad-49c3-a571-75a7d64b175d
Item type Harvesting DDI(1)
公開日 2024-12-30
タイトル
タイトル モノグラフ小学生ナウ 「学級の荒れ」をどうとらえるか-教師調査から-,1999
Monograph/Elementary School Students Now: How Classes with Problem Behavior should be Understood - Teachers' Survey - 1999
作成者 ベネッセコーポレーション

× ベネッセコーポレーション

ja ベネッセコーポレーション

en Benesse Corporation

Search repository
配布者 SSJ データアーカイブ
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/
配布者 SSJDA
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/
編集者 SSJデータアーカイブ
SSJDA
所蔵者・寄託者 ベネッセ教育総合研究所
Benesse Educational Research and Development Institute
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a165
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a165
アクセス権 制約付きアクセス
restricted access
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/
概要 「学級崩壊」が進んでいるといわれる。
 ここでは「学級崩壊」という現象を,
 1)学級の崩れ=授業や学級経営が何となくうまくいかない状態
 2)学級の乱れ=子どもと担任の先生との気持ちが離れてしまった状態
 3)学級の荒れ=先生の言うことを聞かず,授業が成立しない状態
の3段階に分けてとらえている。
 そして教師を対象とした調査を実施し,その実態を明らかにすると同時に,対応策を探っている。
Classroom collapse is said to be on the rise.
This survey will discuss the phenomenon of classroom collapse by detailing the following 3 stages:
1) Classroom collapse is a situation in which classes and classroom management are going poorly.
2) Classroom disorganization is a situation in which students and their homeroom teacher have lost touch with each other.
3) Classroom disruption is when a student disrupts the class by failing to listen to the teacher.
Teachers were surveyed to clarify the actual situation pertaining to classroom collapse and to identify approaches for addressing this issue.
対象時期 1999 - 1999
調査日 1999-2 - 1999-3
母集団 東京都の小学校教師
Elementary school teachers in Tokyo
観察単位 個人
Individual
回収率 配布数 2,500名,回収数 520名(男性 170名,女性 347名,性別無記入 3名),回収率 20.8%
520 responses (170 males, 347 females, 3 whose gender is unknown) from a sample of 2,500 (rate of return: 20.8%)
データタイプ 量的調査: ミクロデータ
quantitative research: micro data
データの言語 jpn
バージョン情報 1
バージョン情報更新日 2006-01-19
整理番号 a165
ID付与機関 SSJデータアーカイブ
整理番号 10.34500/SSJDA.a165
ID付与機関 DOI
整理番号 a165
ID付与機関 SSJDA
引用上の注意 〔二次分析〕に当たり、東京大学社会科学研究所附属社会調査・データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから〔「モノグラフ小学生ナウ 「学級の荒れ」をどうとらえるか-教師調査から-,1999」(ベネッセコーポレーション)〕の個票データの提供を受けました。The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: How Classes with Problem Behavior should be Understood - Teachers' Survey - 1999 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives,Institute of Social Science, The University of Tokyo.
引用上の注意 When publishing the results of the secondary analysis of SSJDA dataset(s), I shall acknowledge the data source by citing as follows: The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: How Classes with Problem Behavior should be Understood - Teachers' Survey - 1999 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo.Note: When publishing the results of the analysis of JGSS dataset(s), I shall acknowledge the data source by copying and pasting the citation found in the "Readme" file included with my dataset(s).
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a165
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a165
トピック 義務教育と就学前教育, 社会階層と社会集団, 子ども, 労働と雇用
Compulsory and pre-school education, SOCIAL STRATIFICATION AND GROUPINGS, Children, LABOUR AND EMPLOYMENT
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-22 02:57:50.542094
Show All versions

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3

Change consent settings


Powered by WEKO3

Change consent settings