WEKO3
アイテム
モノグラフ小学生ナウ チャイルド・アビュース-親による適切でない扱いの影響-,2001
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44439
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44439df9ca924-9681-4fb4-939f-144192712c04
Item type | Harvesting DDI(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-12-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | モノグラフ小学生ナウ チャイルド・アビュース-親による適切でない扱いの影響-,2001 Monograph/Elementary School Students Now: Child Abuse - The Influence of Inappropriate Treatment by Parents - 2001 |
|||||||||
作成者 |
ベネッセコーポレーション
× ベネッセコーポレーション
|
|||||||||
配布者 | SSJ データアーカイブ | |||||||||
配布者URI | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/ | |||||||||
配布者 | SSJDA | |||||||||
配布者URI | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/ | |||||||||
編集者 | SSJデータアーカイブ SSJDA |
|||||||||
所蔵者・寄託者 | ベネッセ教育総合研究所 Benesse Educational Research and Development Institute |
|||||||||
URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a173 | |||||||||
URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a173 | |||||||||
アクセス権 | 制約付きアクセス restricted access |
|||||||||
権利情報 | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/ | |||||||||
権利情報 | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/ | |||||||||
概要 | 調査テーマ:親による「適切でない扱い」(アビュース[abuse]傾向)が子どもの内界や将来展望に及ぼす影響を探る。 調査視点:「虐待」の語の使用はあえて避けたが,アビュースの4種類のうち,性的濫用を除いた「身体的暴力,ネグレクト,精神的暴力」に属する行為を,子どもはどの程度親から受けて育っているか,中学生に小学生やそれ以前を思い出させて,記入を求め,それと子どもの自己評価や将来展望などと,どう関連するかをみようとする。 Research theme: To explore the effects of parents’ "inappropriate treatment of children" (abusive tendencies) on children's mindset and future prospects. Survey perspective: Although we avoided using the word "abuse," within the framework of the four types of abuse, excluding sexual abuse, the questionnaire asked junior high school students to recall their experiences at elementary school age and earlier so that researchers could ascertain the extent to which the children’s parents exposed them to "physical violence, neglect, and psychological violence." |
|||||||||
対象時期 | 2001 - 2001 | |||||||||
調査日 | 2001/10 - 2001/11 | |||||||||
母集団 | 東京及び首都圏周辺の中学校7校の1・3年生 First- and third-year students at 7 junior high schools in Tokyo and the surrounding metropolitan area |
|||||||||
観察単位 | 個人 Individual |
|||||||||
回収率 | サンプル数 824名(男子 350名,女子 474名) A sample of 824 students (350 boys, 474 girls) |
|||||||||
データタイプ | 量的調査: ミクロデータ quantitative research: micro data |
|||||||||
データの言語 | jpn | |||||||||
バージョン情報 | 1 | |||||||||
バージョン情報更新日 | 2005-09-27 | |||||||||
整理番号 | a173 | |||||||||
ID付与機関 | SSJデータアーカイブ | |||||||||
整理番号 | 10.34500/SSJDA.a173 | |||||||||
ID付与機関 | DOI | |||||||||
整理番号 | a173 | |||||||||
ID付与機関 | SSJDA | |||||||||
引用上の注意 | 〔二次分析〕に当たり、東京大学社会科学研究所附属社会調査・データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから〔「モノグラフ小学生ナウ チャイルド・アビュース-親による適切でない扱いの影響-,2001」(ベネッセコーポレーション)〕の個票データの提供を受けました。The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: Child Abuse - The Influence of Inappropriate Treatment by Parents - 2001 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives,Institute of Social Science, The University of Tokyo. | |||||||||
引用上の注意 | When publishing the results of the secondary analysis of SSJDA dataset(s), I shall acknowledge the data source by citing as follows: The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: Child Abuse - The Influence of Inappropriate Treatment by Parents - 2001 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo.Note: When publishing the results of the analysis of JGSS dataset(s), I shall acknowledge the data source by copying and pasting the citation found in the "Readme" file included with my dataset(s). | |||||||||
関連文献URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a173 | |||||||||
関連文献URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a173 | |||||||||
トピック | 義務教育と就学前教育, 社会階層と社会集団, 子ども, 家族生活と結婚, 健康 Compulsory and pre-school education, SOCIAL STRATIFICATION AND GROUPINGS, Children, Family life and marriage, HEALTH |