WEKO3
アイテム
モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44442
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44442e894fc7e-22e3-4e46-92a3-b40c11189a5f
Item type | Harvesting DDI(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-12-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002 Monograph/Elementary School Students Now: "Full Five-day Week System" and Elementary School Students, 2002 |
|||||||||
作成者 |
ベネッセコーポレーション
× ベネッセコーポレーション
|
|||||||||
配布者 | SSJ データアーカイブ | |||||||||
配布者URI | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/ | |||||||||
配布者 | SSJDA | |||||||||
配布者URI | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/ | |||||||||
編集者 | SSJデータアーカイブ SSJDA |
|||||||||
所蔵者・寄託者 | ベネッセ教育総合研究所 Benesse Educational Research and Development Institute |
|||||||||
URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a176 | |||||||||
URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a176 | |||||||||
アクセス権 | 制約付きアクセス restricted access |
|||||||||
権利情報 | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/ | |||||||||
権利情報 | https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/ | |||||||||
概要 | 「完全学校週5日制」の導入によって,実際の子どもたちの生活は,どのように変わったのであろうか。実施から約半年経過した2002年11月,首都圏の小学校の子どもと親の双方に,土・日曜日の過ごし方や学校生活・家庭生活の変化,「完全学校週5日制」についての意識などを尋ねたもの。その結果,様々な問題が浮き彫りになり,子どもたちが心身ともに豊かな休日を過ごすにはどうしたらよいのかを探っている。 How have children's lives changed since the introduction of the 5-day school week? In November 2002, about 6 months after the introduction of the 5-day school week, we asked both children and their parents in elementary schools in the Tokyo metropolitan area to describe how they spend their weekends, as well as any changes in their school and home lives, and to state their awareness of the 5-day school week. A variety of problems were clarified as a result, and we explored avenues for helping children enjoy holidays that are rich in both body and soul. |
|||||||||
対象時期 | 2002 - 2002 | |||||||||
調査日 | 2002-11-1 - 2002-11-1 | |||||||||
母集団 | 首都圏の公立小学校4・5・6年生とその保護者 Fourth-, fifth-, and sixth-year students attending public elementary schools in the Tokyo metropolitan area and their guardians |
|||||||||
観察単位 | 個人 Individual |
|||||||||
回収率 | サンプル数 [子ども] 889名(男子 455名,女子 434名) [保護者] 825名 A sample of [Children] 889 (455 boys, 434 girls) [Parents/Guardians] 825 |
|||||||||
データタイプ | 量的調査: ミクロデータ quantitative research: micro data |
|||||||||
データの言語 | jpn | |||||||||
バージョン情報 | 1 | |||||||||
バージョン情報更新日 | 2007-06-26 | |||||||||
整理番号 | a176 | |||||||||
ID付与機関 | SSJデータアーカイブ | |||||||||
整理番号 | 10.34500/SSJDA.a176 | |||||||||
ID付与機関 | DOI | |||||||||
整理番号 | a176 | |||||||||
ID付与機関 | SSJDA | |||||||||
引用上の注意 | 〔二次分析〕に当たり、東京大学社会科学研究所附属社会調査・データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから〔「モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002」(ベネッセコーポレーション)〕の個票データの提供を受けました。The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: "Full Five-day Week System" and Elementary School Students, 2002 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives,Institute of Social Science, The University of Tokyo. | |||||||||
引用上の注意 | When publishing the results of the secondary analysis of SSJDA dataset(s), I shall acknowledge the data source by citing as follows: The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: "Full Five-day Week System" and Elementary School Students, 2002 of the survey, Benesse Corporation of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo.Note: When publishing the results of the analysis of JGSS dataset(s), I shall acknowledge the data source by copying and pasting the citation found in the "Readme" file included with my dataset(s). | |||||||||
関連文献URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a176 | |||||||||
関連文献URI | https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a176 | |||||||||
対象地域 | 神奈川県, 埼玉県 kanagawa, saitama |
|||||||||
トピック | 義務教育と就学前教育, 社会階層と社会集団, 子ども, 社会と文化, 余暇、観光、スポーツ Compulsory and pre-school education, SOCIAL STRATIFICATION AND GROUPINGS, Children, SOCIETY AND CULTURE, Leisure, tourism and sport |