言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002

https://jdcat.jsps.go.jp/records/44442
https://jdcat.jsps.go.jp/records/44442
e894fc7e-22e3-4e46-92a3-b40c11189a5f
公開日 2025-10-14
タイトル
タイトル モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002
Monograph/Elementary School Students Now: "Full Five-day Week System" and Elementary School Students, 2002
作成者 ベネッセコーポレーション

× ベネッセコーポレーション

ja ベネッセコーポレーション

en Benesse Corporation

Search repository
配布者 SSJ データアーカイブ
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/
配布者 SSJDA
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/
編集者 SSJデータアーカイブ
SSJDA
所蔵者・寄託者 ベネッセ教育総合研究所
Benesse Educational Research and Development Institute
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=a176
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=a176
アクセス権 制約付きアクセス
restricted access
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/
概要 「完全学校週5日制」の導入によって,実際の子どもたちの生活は,どのように変わったのであろうか。実施から約半年経過した2002年11月,首都圏の小学校の子どもと親の双方に,土・日曜日の過ごし方や学校生活・家庭生活の変化,「完全学校週5日制」についての意識などを尋ねたもの。その結果,様々な問題が浮き彫りになり,子どもたちが心身ともに豊かな休日を過ごすにはどうしたらよいのかを探っている。
How have children's lives changed since the introduction of the 5-day school week?
In November 2002, about 6 months after the introduction of the 5-day school week, we asked both children and their parents in elementary schools in the Tokyo metropolitan area to describe how they spend their weekends, as well as any changes in their school and home lives, and to state their awareness of the 5-day school week. A variety of problems were clarified as a result, and we explored avenues for helping children enjoy holidays that are rich in both body and soul.
対象時期 2002 - 2002
調査日 2002-11-1 - 2002-11-1
母集団 首都圏の公立小学校4・5・6年生とその保護者
Fourth-, fifth-, and sixth-year students attending public elementary schools in the Tokyo metropolitan area and their guardians
観察単位 個人
Individual
回収率 サンプル数
 [子ども] 889名(男子 455名,女子 434名)
 [保護者] 825名
A sample of
 [Children] 889 (455 boys, 434 girls)
 [Parents/Guardians] 825
データタイプ 量的調査: ミクロデータ
quantitative research: micro data
データの言語 jpn
バージョン情報 1
バージョン情報更新日 2007-06-26
整理番号 a176
ID付与機関 SSJデータアーカイブ
整理番号 10.34500/SSJDA.a176
ID付与機関 DOI
整理番号 a176
ID付与機関 SSJDA
引用上の注意 二次分析にあたり、東京大学社会科学研究所附属社会調査データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから「モノグラフ小学生ナウ 「完全学校週5日制」と小学生,2002」(ベネッセコーポレーション)の個票データの提供を受けました。https://doi.org/10.34500/SSJDA.a176
引用上の注意 The data for this secondary analysis, "Monograph/Elementary School Students Now: "Full Five-day Week System" and Elementary School Students, 2002, (Benesse Corporation)" was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo. https://doi.org/10.34500/SSJDA.a176
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=a176
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=a176
対象地域 神奈川県, 埼玉県
kanagawa, saitama
トピック 義務教育と就学前教育, 社会階層と社会集団, 子ども, 社会と文化, 余暇、観光、スポーツ
Compulsory and pre-school education, SOCIAL STRATIFICATION AND GROUPINGS, Children, SOCIETY AND CULTURE, Leisure, tourism and sport
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-10-22 02:58:08.927459
Show All versions

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3

Change consent settings


Powered by WEKO3

Change consent settings