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若者の生活意識に関する調査,1985

https://jdcat.jsps.go.jp/records/9345
https://jdcat.jsps.go.jp/records/9345
b25418e3-9c45-4dbd-9389-a8b79a8c136c
Item type Harvesting DDI(1)
公開日 2024-12-30
タイトル
タイトル 若者の生活意識に関する調査,1985
Survey on Young People's Life Attitudes, 1985
作成者 生命保険文化センター、実地調査は新情報センター

× 生命保険文化センター、実地調査は新情報センター

ja 生命保険文化センター、実地調査は新情報センター

en Japan Institute of Life Insurance. The field work was performed by the New Information Center.

Search repository
配布者 SSJ データアーカイブ
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/ssjda/
配布者 SSJDA
配布者URI https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/ssjda/
編集者 SSJデータアーカイブ
SSJDA
所蔵者・寄託者 生命保険文化センター
Japan Institute of Life Insurance
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?eid=0038
URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/gaiyo.php?lang=eng&eid=0038
アクセス権 制約付きアクセス
restricted access
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/access/condition/
権利情報 https://csrda.iss.u-tokyo.ac.jp/en/access/condition/
概要 本調査は、現代の若者の生活意識のあり様を、一部の若者の突出した現象面に囚われることなく、できるだけ広い視野から客観的に把握することを目指して実施したアンケート調査である。そして本調査では、同じ若者たちの中で、生活意識がどのように分化してきているかを探るとともに、ともすれば先端的な行為にスポットがあてられがちな消費行動に関しても、若者の消費意識の多様化の側面を明らかにすることを試みている。
This survey was conducted in order to go beyond the biased focus on certain sensational phenomena among a limited number of young people and to grasp objectively the life consciousness of the contemporary youth in a wide range of dimensions. In particular, it investigates how the life consciousness of this population is diversified and attempts to clarify, with regard to consumption for instance, aspects of diversification in their awareness despite the general tendency to highlight their ultramodern behavior.
対象時期 1985 - 1985
調査日 1985/09/12 - 1985/09/23
母集団 1985年9月1日現在 満16歳から25歳の男女個人
Male and female individuals aged between 16 and 25, as of September 1, 1985
観察単位 個人
Individual
サンプリング方法 確率: 層別抽出, 確率: 多段抽出
Probability: Stratified, Probability: Multistage
調査方法 個別面接法
Face-to-face interview
回収率 サンプル数 2,000人、有効回収数 1,502人、有効回収率 75.1%
1,502 effective responses from a sample of 2,000 such individuals (Rate of effective return: 75.1%)
データタイプ 量的調査: ミクロデータ
quantitative research: micro data
データの言語 jpn
バージョン情報 1
バージョン情報更新日 1998-04-01
整理番号 0038
ID付与機関 SSJデータアーカイブ
整理番号 10.34500/SSJDA.0038
ID付与機関 DOI
整理番号 0038
ID付与機関 SSJDA
引用上の注意 〔二次分析〕に当たり、東京大学社会科学研究所附属社会調査・データアーカイブ研究センターSSJデータアーカイブから〔「若者の生活意識に関する調査,1985」(生命保険文化センター)〕の個票データの提供を受けました。The data for this secondary analysis, "Survey on Young People's Life Attitudes, 1985 of the survey, Japan Institute of Life Insurance of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives,Institute of Social Science, The University of Tokyo.
引用上の注意 When publishing the results of the secondary analysis of SSJDA dataset(s), I shall acknowledge the data source by citing as follows: The data for this secondary analysis, "Survey on Young People's Life Attitudes, 1985 of the survey, Japan Institute of Life Insurance of the depositor," was provided by the Social Science Japan Data Archive, Center for Social Research and Data Archives, Institute of Social Science, The University of Tokyo.Note: When publishing the results of the analysis of JGSS dataset(s), I shall acknowledge the data source by copying and pasting the citation found in the "Readme" file included with my dataset(s).
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=jpn&eid=0038
関連文献URI https://ssjda.iss.u-tokyo.ac.jp/Direct/resultsearch.php?lang=eng&eid=0038
対象地域 日本
Japan
トピック 消費と消費者行動, 若者, 宗教と価値観
Consumption and consumer behaviour, Youth, Religion and values
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Ver.1 2021-11-15 15:51:54.259949
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