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アイテム
アジア都市部の価値観とライフ・スタイルに関する調査(アジア・バロメーター 2003)
https://jdcat.jsps.go.jp/records/9368
https://jdcat.jsps.go.jp/records/93684b610c27-0a9a-45ce-b607-bfca24e9851d
| 公開日 | 2025-10-14 | |||||||||
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| タイトル | ||||||||||
| タイトル | アジア都市部の価値観とライフ・スタイルに関する調査(アジア・バロメーター 2003) Survey on Values and Lifestyles in Urban Areas in Asia (AsiaBarometer, 2003) |
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| 作成者 |
東京大学東洋文化研究所(研究代表者:猪口孝) 実地調査は各国以下のとおり 日本 日本リサーチセンター 韓国 テイラー・ネルソン・ソフレ・コリア 中国 中国社会科学院 マレーシア テイラー・ネルソン・ソフレ・マレーシア タイ CSN & アソシエイツ・カンパニー・リミテッド ベトナム TNSベトナム ミャンマー TNSベトナム インド TNS MODE スリランカ TNS MODE ウズベキスタン RAI ウズベキスタン(RAI Uzbekistan) ×
東京大学東洋文化研究所(研究代表者:猪口孝)
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東京大学東洋文化研究所(研究代表者:猪口孝) 実地調査は各国以下のとおり 日本 日本リサーチセンター 韓国 テイラー・ネルソン・ソフレ・コリア 中国 中国社会科学院 マレーシア テイラー・ネルソン・ソフレ・マレーシア タイ CSN & アソシエイツ・カンパニー・リミテッド ベトナム TNSベトナム ミャンマー TNSベトナム インド TNS MODE スリランカ TNS MODE ウズベキスタン RAI ウズベキスタン(RAI Uzbekistan) |
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Institute of Oriental Culture, The University of Tokyo (Leader of the AsiaBarometer Project: Takashi Inoguchi) Companies of the field survey are as follows. Japan: Nippon Research Center South Korea: Taylor Nelson Sofres Korea China: Chinese Academy of Social Science Research Center Malaysia: Taylor Nelson Sofres Malaysia Thailand: OCN & Associates Company limited Vietnam: TNS Vietnam Myanmar: TNS Vietnam India: TNS MODE Sri Lanka: TNS MODE Uzbekistan: RAI Uzbekistan |
SSJDA
Takashi Inoguchi
restricted access
他の諸調査との対比における〈アジア・バロメーター〉の特徴は,これが普通の人々の日常生活に焦点を当てていることである。すなわち価値観や民主主義に重点を置いたものではなく,人々の不安,怒り,欲求,夢を通して庶民がどのように暮らしているかに着目した調査である。これに次いで重視したのは,家族,近隣地域,職場,社会的・政治的制度,市場などと個人との関係である。そしてこれは,アジアの一般人の日常生活,ものの見方や感じ方を調査データの形で示すという純粋な学問的興味から出発したものであるところが,他の調査とは基本的に異なる点である。また,〈アジア・バロメーター〉は文化および言語への配慮に努めている。
〈アジア・バロメーター〉は,2000年実施の18カ国調査〈アジア・ヨーロッパ調査〉の延長・後続事業であり,これは少なくとも今後10年間,東・東南・南および中央アジアの20カ国において毎年実施される予定である。
〈アジア・バロメーター〉は東京大学の東洋文化研究所に本拠をおき,多方面からの資金助成――企業,東京大学,文部科学省,および財団――を得,日本リサーチセンターの調整を介してギャラップ・インターナショナルのネットワークにより実施されたものである。
The AsiaBarometer represents the largest ever, comparative survey in Asia, covering East, Southeast, South and Central Asia.
The AsiaBarometer distinguishes itself from many others in that it focuses on daily lives of ordinary people. It is not primary about values or democracy. It is primarily about how ordinary people live their life with their worries, angers, desires, and dreams. It focuses secondarily on their relationship to family, neighborhood, workplace, social and political institutions and market place. In a good contrast for others, the AsiaBarometer originates from the genuinely academic interest in the daily lives, views and sentiments of ordinary people in Asia as registered in survey data. And the AsiaBarometer makes utmost efforts to be sensitive to cultures and languages.
The AsiaBarometer is a direct and extended successor to the Asia-Europe Survey, an 18 country survey conducted in 2000. The AsiaBarometer is to be conducted every year in 20 countries in East, Southeast, South and Central Asia at least for the next 10 years.
The AsiaBarometer is headquartered at the Institute of Oriental Culture, University of Tokyo. It funded by a number of sources: business firms, the University of Tokyo, the Ministry of Education and Science, and a few foundations. Its surveys are conducted by the Gallup International networks coordinated by the Nippon Research Center.
Male and Female aged 20-59 (each country). However, in India, sampling units were chosen from the socio-economic class areas of A, B, and C (middle to upper class area) of each city.
Individual
Probability: Stratified: Proportional, Probability: Multistage, Probability: Systematic random
Self-administered questionnaire, Face-to-face interview
男 女 男 女
日本 388 412 398 459
韓国 406 394 407 393
中国 400 400 393 407
マレーシア 401 399 393 407
タイ 394 406 394 406
ベトナム 389 411 396 411
ミャンマー 394 406 391 409
インド 418 382 428 394
スリランカ 400 400 408 392
ウズベキスタン 384 416 370 430
Designed Samples Completed Samples
male female male female
Japan: 388 412 398 459
South Korea: 406 394 407 393
China: 400 400 393 407
Malaysia: 401 399 393 407
Thailand: 394 406 394 406
Vietnam: 389 411 396 411
Myanmar: 394 406 391 409
India: 418 382 428 394
Sri Lanka: 400 400 408 392
Uzbekistan: 384 416 370 430
quantitative research: micro data
Japan, Korea, Republic of, China, Malaysia, Viet Nam, India, Sri Lanka, Uzbekistan, Thailand, Myanmar
Social behaviour and attitudes, Political behaviour and attitudes, Political ideology